Otto en de lampioenen, het eerste luisterverhaal van DATS 24 en Mutant

Crea / News

De feesten komen eraan, een periode vol gezelligheid en samenzijn. Maar dat geldt jammer genoeg niet voor iedereen... Voor velen is het ook een periode van kilte en eenzaamheid, een groot en vaak onbegrepen begrip, zeker voor kinderen.

Daarom ontwikkelden Mutant en DATS 24, in het kader van De Warmste Week, een luisterverhaal voor kinderen van 4 tot 10 jaar waarin het thema eenzaamheid begrijpbaar en bespreekbaar wordt. Je kan het opzetten op weg naar de familiefeesten. Verschillende stemacteurs geven er het beste van zichzelf, zo kreeg Linde Merckpoel zelfs een gastrol als radiostem.

Het verhaal volgt Otto, een klein autootje dat voor de Warmste Week deur aan deur warme wafels verkoopt. Maar na talloze “nee’s” en deuren die voor zijn neus dichtslaan, voelt hij zich onbegrepen en eenzaam. Otto raakt verdwaald maar met de hulp van de lampioenen komt hij een norse oldtimer tegen en ontstaat er een onverwachte vriendschap. De ontmoeting tussen de twee auto’s laat kinderen zien dat vriendschap soms uit een onverwachte hoek komt en dat je er niet alleen voor hoeft te staan, ook al lijkt alles donker. Je kan ‘Otto & De lampioenen’  beluisteren via je favoriete podcastkanaal.

Daarnaast doet DATS 24 ook een schenking aan De Warmste Week. Wil je ook helpen? Bezoek de actiepagina van De Warmste Week en draag jouw steentje bij met een vrijblijvende gift.

Credits:

Agency: Mutant

Brand: DATS 24

Client: Tinny Roelandt, Maxim Ulin, Eva De Vriese

Business Director: Maarten De Cuyper

Creative & Strategic Director: Odin Saillé

Strategist: Jacqueline Brouwer

Creative Director: Ruben Van Maldeghem

Creative Director: Jesse Van Gysel

Creatives: Mona Demyttenaere, Charlotte Verweij

Design Director: Frank Schouwaerts

Designers: Tjen Colman, Tom Kruijzen, Sofie Gagelmans

Client Director: Innie Tran

Client Manager: Laura Naeyaert

Producer: Julie De Preter

Production hoorspel: Raygun

Writer: Philip Maes

Production print: IT Happens

Digital agency: SQLI

Media agency: Semetis