Out of Home, old but brave

Media / News

Out of Home is een van de oudste media die er bestaan, maar wil dat ook zeggen dat het ‘out of use’ is? Alles behalve! De evoluties die het onderging zijn ontelbaar en op zijn minst innovatief te noemen.

Out of Home doet het goed. Het geheim achter deze succesformule? Het heeft de tands des tijds doorstaan zonder ooit zijn eigen DNA te verloochenen. “Out of home is zowel een massamedium als een manier om zeer gericht te gaan targetten,” vertelt Baudouin Van de Berg, sales director van Clear Channel voor de Belgische markt.

Displays worden zowel voor imagocampagnes als activatiecampagnes gebruikt. In dat laatste geval hebben we het vaak over Digital Out of Home (DOOH). “Dankzij digital kunnen we content activeren op basis van externe factoren, zoals het weer of het resultaat van een voetbalwedstrijd,” gaat Van de Berg verder. “En nu we het dan toch over voetbal hebben: tijdens het volgende WK zullen we, dankzij een samenwerking tussen RMB/RTBF en VAR/VRT, maar ook dankzij de flexibiliteit van DOOH, elke ochtend het mooiste doelpunt van de vorige dag uitzenden op een heel aantal van onze schermen. Er zijn duizenden selectiecriteria die bepalen wat de juiste plaats en het juiste moment is om een bericht uit te zenden. Dat gebeurt natuurlijk altijd in overleg van de klant. Maar over het algemeen verzorgen we zowel grote activaties als zeer gerichte activaties, aan de hand van de enorme poel aan data waarover we beschikken. Zo kan je bijvoorbeeld enkel adverteren op de schermen rond een specifiek verkooppunt of enkel gezinnen met kinderen targeten.”

>>> LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL HIER (OF IN PUB MAGAZINE NATUURLIJK)