OVAM en Wunderman Thompson zetten restafvalbakken never alone

Crea / News

Afval netjes sorteren is voor de meeste Vlamingen een goeie gewoonte. Meer zelfs, in heel Europa doet niemand beter. Thuis dan toch. Want op ’t werk belandt alles al snel in dezelfde vuilnisbak. Om werkgevers aan te sporen een slimmer sorteerplan voor hun bedrijf op te stellen, creëerde Wunderman Thompson voor OVAM een opvallende campagne inclusief catchy 90’s hit en dansende CEO. 

Vorig jaar bestond meer dan de helft van al het bedrijfsafval uit restafval. Dat wordt verbrand en gaat verloren – terwijl er vaak herbruikbare materialen tussen zitten. We weten dat wanneer werknemers voor een sorteereiland staan, ze wél de juiste keuze maken. Ze motiveren om te sorteren is dus best simpel: zet restafvalbakken never alone, maar altijd bij andere sorteerbakken. ​Die gouden tip wordt door een dansende CEO tot leven gebracht op de beats van een herwerkte versie van Never Alone van 2 Brothers On The 4th Floor. Deze video zal te zien zijn op LinkedIn en andere social platformen. Daarnaast wordt de campagne ondersteund met printadvertenties in vakbladen en met bannering.

CREDITS

Client: OVAM

Client Contact: Eline Aerts

Agency: Wunderman Thompson Benelux

Benelux Chief Creative Officer – Sandra Bold

Creative Director: Merel Van den Broeck 

Creative team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers 

Design: Sofie Luyckx, Bert Beckers, Karel Van Gucht 

Design Director: Jeffrey Uten 

Copywriter: Jelle Raats 

Account Team: Barbara Van Duffel, Lotte Huybrechts, Diede Michiels 

Strategy: Alexander Kolenberg 

Agency Producers: Ingeborg Van Hoof, Thomas Anthoni, Tim Keeren 

Production company: Amok

Director: Sam Ostyn 

Sound: Klankwerk

Photography: Lichtwaas