Afval netjes sorteren is voor de meeste Vlamingen een goeie gewoonte. Meer zelfs, in heel Europa doet niemand beter. Thuis dan toch. Want op ’t werk belandt alles al snel in dezelfde vuilnisbak. Om werkgevers aan te sporen een slimmer sorteerplan voor hun bedrijf op te stellen, creëerde Wunderman Thompson voor OVAM een opvallende campagne inclusief catchy 90’s hit en dansende CEO.
Vorig jaar bestond meer dan de helft van al het bedrijfsafval uit restafval. Dat wordt verbrand en gaat verloren – terwijl er vaak herbruikbare materialen tussen zitten. We weten dat wanneer werknemers voor een sorteereiland staan, ze wél de juiste keuze maken. Ze motiveren om te sorteren is dus best simpel: zet restafvalbakken never alone, maar altijd bij andere sorteerbakken. Die gouden tip wordt door een dansende CEO tot leven gebracht op de beats van een herwerkte versie van Never Alone van 2 Brothers On The 4th Floor. Deze video zal te zien zijn op LinkedIn en andere social platformen. Daarnaast wordt de campagne ondersteund met printadvertenties in vakbladen en met bannering.
CREDITS
Client: OVAM
Client Contact: Eline Aerts
Agency: Wunderman Thompson Benelux
Benelux Chief Creative Officer – Sandra Bold
Creative Director: Merel Van den Broeck
Creative team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers
Design: Sofie Luyckx, Bert Beckers, Karel Van Gucht
Design Director: Jeffrey Uten
Copywriter: Jelle Raats
Account Team: Barbara Van Duffel, Lotte Huybrechts, Diede Michiels
Strategy: Alexander Kolenberg
Agency Producers: Ingeborg Van Hoof, Thomas Anthoni, Tim Keeren
Production company: Amok
Director: Sam Ostyn
Sound: Klankwerk
Photography: Lichtwaas
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]