Pan-Europese campagne voor DPD

Crea / News

DPDE-commerce blijft groeien en logistiek bedrijf DPDgroup steunt momenteel op een hybride BtoB-BtoC-netwerk, waarbij BtoB 59% van de bedrijfsvolumes van DPDgroup voor zijn rekening neemt en BtoC-volumes een groei van 16% toonden in 2018. De DPDgroup e-shopper barometer 2018 bevestigt dat de Europese markt nog steeds groeit, de afgelopen jaren grotendeels gedreven door het BtoC-segment. En terwijl het BtoC-segment blijft groeien, is merkvoorkeur essentieel gebleken. 72% van de e-shoppers vindt het inderdaad belangrijk om op het moment van aankoop ook te weten wie het pakket zal komen afleveren.
Met dit in gedachten lanceert DPDgroup voor het tweede jaar op rij een 100% digitale pan-Europese communicatiecampagne gericht op 80 miljoen e-shoppers in 22 landen, in samenwerking met het Franse bureau Starcom. Sinds 15 mei 2019 worden een aantal korte humoristische video-afleveringen uitgezonden over dagelijkse situaties bij de levering van een pakket. De bedoeling is om de DPDgroup-services die de complete ervaring voor de consument vereenvoudigen, zoals Predict, Pickup, Live-Tracking, en myDPD App, te promoten. Alle afleveringen kan u hier ontdekken.
Net als vorig jaar is de communicatiecampagne op maat gemaakt voor elke bedrijfsunit met een eigen merk, taal en lokaal mediaplan (op sociale media en lokale grote publieksplatformen). Op groepsniveau promoot DPDgroup de campagne op haar website (dpdgroup.com) en via haar socialemediakanalen. In België kunt u de campagne volgen op YouTube, LinkedIn en binnenkort ook op Instagram.