Panasonic en Sony met Spider-Man naar New York

Marketing / News

1200x1200Van 8 mei tot en met 31 december 2017 organiseerde Panasonic een Europese Spider-Man: Homecoming wedstrijd in samenwerking met Sony Pictures. Wie de meeste vrienden in zijn of haar web kon vangen, maakte kans op een citytrip naar New York voor het hele gezin. Een ijverige Spider-Man uit Rusland ging uiteindelijk met de hoofdprijs aan de haal.
Panasonic organiseerde deze wedstrijd voor Europese consumenten als voorsmaakje op de langverwachte film Spider-Man: Homecoming. Er werd een speciale website in maar liefst 26 talen ontwikkeld, waarop deelnemers uit heel Europa hun kans waagden. In minder dan 6 maanden tijd slaagde de Russische deelnemer Барауля A. erin om de grootste prooi te vangen. Hij had aan het einde van de wedstrijd dan ook het grootste web.
De winnaar kreeg een exclusieve citytrip voor vier personen naar Spider-Mans thuisstad New York aangeboden. Tijdens deze citytrip zal hij het leven van Peter als scholier en als Spider-Man doorgronden. Hij en zijn familie krijgen bijvoorbeeld een exclusieve rondleiding in het Museum of Moving Image in de buurt waar Peter Parker opgroeide. Samen zullen ze de ultieme slechterik moeten verslaan in een 'escape room' en mogen ze een workshop gebaseerd op de stunts uit Spider-Man: Homecoming volgen. Aan het einde van de trip kijken de vier gelukkigen door de ogen van Spider-Man uit over de stad van op een van de grootste gebouwen ter wereld: het One World Observatory.
De deelnemers die op de 2e tot 30e plaats eindigden, werden beloond met verschillende Spider-Man prijzen. Voor de wedstrijd werd zowel online als offline promotie gevoerd. Dynamische, opvallende Spider-Man beelden verschenen op de Panasonic website, op Google Ads, op sociale media en op POS-materialen zoals blisterverpakkingen, wobblers en folders in winkels in heel Europa.
panasonic