Paralympic Team Belgium en Mutant lanceren Now is the time to stare

Crea / News

De Belgische Paralympiërs zijn in volle voorbereiding op de Paralympische Spelen die in de zomer in Tokyo doorgaan. Ze trainen elke dag om in Japan op medaillejacht te gaan in disciplines als wielrennen, tafeltennis, boccia of goalball. Helaas worden mensen met een beperking zoals zij nog te vaak nagestaard omwille van hun beperking, terwijl het beeld van de talentvolle doorzetters die ze zijn nog niet genoegzaam bekend is. Daarom lanceert Paralympic Team Belgium haar Now is the time to stare-campagne, in samenwerking met Mutant.

Daarmee wil het oproepen om verder te kijken dan de beperkingen waarmee personen zoals onze Paralympiërs dagelijks moeten leven. De Paralympiërs krijgen hier zelf mee te maken, maar willen tegelijk ook een lans breken voor andere mensen die met een beperking leven, want ook die mensen krijgen nog dagelijks met starende blikken te maken.

https://www.youtube.com/watch?v=bYEM7zgSztE

Onze atleten verdienen alle steun op hun weg naar eremetaal en willen aangemoedigd worden, net als hun collega-Olympiërs. Daarom wil Paralympic Team Belgium de Now it’s time to stare-video als een (Olympisch) vuurtje verspreiden en een oproep doen om onze atleten aan te staren op hun gloriemoment, wanneer ze straks een gooi naar goud doen. 

“Onze Paralympiërs zijn stuk voor stuk topsporters die leven voor hun sport,” zegt Anne d’Ieteren, voorzitter van het Belgian Paralympic Committee.“Daarvoor verdienen ze heel veel respect en erkenning, maar helaas wordt er soms ook nog een beetje op hen neergekeken. Een jammerlijk maatschappelijk issue waar ook andere mensen met een beperking nog dagelijks mee worden geconfronteerd. Daar willen we met deze actie verandering in brengen.”

De Now is the time to stare-campagne gaat officieel op maandag 19 april van start, maar de video werd op vrijdag 16 april al onthuld via de Facebookpagina van Paralympic Team Belgium. Daarnaast is er ook een TVC-campagne en zullen verschillende Paralympiërs te gast zijn in verschillende radio- en TV programma’s om de problematiek extra aandacht te geven. Het tweede luik van de campagne lanceert in de zomer. De Paralympische Spelen vinden deze zomer in Tokyo plaats van 24 augustus tot 5 september. Alle info over de Belgische Paralympiërs en de Paralympische Spelen vindt u terug op de website van Paralympic Team Belgium.

https://www.youtube.com/watch?v=UOqEzMaAf3c&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=fibGJ27twJY&feature=youtu.be

Credits

Agency: Mutant
Brand: Paralympic Team Belgium
Client: Guillaume Gobert, Hélène Masson, Antoine Collard
Creative & strategic director: Odin Saillé
Business Director: Maarten De Cuyper
Creation: Johan Van Oeckel
Creation: Sven Van Hooydonck
Creation: Auke Moonen
Creation: Alex Noten
Creation: Axelle Delboo
Creation: Mona Demyttenaere
Client director: Emilie Kino
Client manager: Innie Tran, Sophie M’Sallem
PR agency: Lewis PR
PR accounts: Sara Thys, Julie Galot
Production: Roses Are Blue