Parentia en Hurae lanceren Babytalks

Crea / News

Een naam kiezen voor je kind is geen eenvoudige opdracht. Het blijft een van de belangrijkste beslissingen om te nemen terwijl je in verwachting bent. Vaak is het een emotionele keuze die wel eens kan zorgen voor discussie bij koppels en onder vrienden. In de eerste twee afleveringen van de nieuwe talkshow Baby Talks praat uitbetalingsorganisatie voor kinderbijslag Parentia met An Lemmens en Tom De Cock over het belang van een babynaam en de perikelen die ermee gepaard kunnen gaan.

Wat is de impact van een naam op een mens? Iets om best even bij stil te staan voor je je pasgeborene een naam geeft, want je kind moet er de rest van zijn of haar leven mee verder. In de nieuwe talkshow nodigt gastvrouw Sien Wynants een aantal bekende gasten uit om te spreken over dit onderwerp. Welke namen zouden zij absoluut niet kiezen? Zijn er situaties waarbij je de naam kan veranderen? In de eerste twee afleveringen vertellen An Lemmens en Tom De Cock openhartig over hoe zij tot hun babynamen kwamen en welke bedenkingen ze hadden bij hun keuze. 

“Een goeie voornaam hoeft niet per se 28 lettergrepen te hebben, want denk eraan dat het kind in kwestie die, zijn of haar hele leven lang op toetsenbladen gaat moeten schrijven,” aldus Tom De Cock, die zijn beste tips meegeeft over voornamen.

Parentia, de grootste uitbetalingsinstelling in Vlaanderen, Brussel en Wallonië, staat garant voor het Groeipakket van bijna 700.000 kinderen. Hun missie is om gezinnen op een efficiënte en vooruitstrevende manier te ondersteunen door hen gepersonaliseerde informatie te bieden gedurende het hele groeitraject. Het helpen van ouders bij het kiezen van een babynaam sluit naadloos aan bij deze missie. Daarom lanceren ze met trots deze nieuwe reeks, die beschikbaar is op alle sociale media- en podcastplatforms.

Sinds begin 2023 is creative agency Hurae verantwoordelijk voor de contentmarketing van Parentia. Ze beheren de sociale mediakanalen en bedenken creatieve ideeën om Parentia bij een breed publiek in België bekend te maken.

Credits:

Klant: Parentia - Carl De Neve, Fanny Cloots

Agency: Hurae

Creative directors: Hannes Coudenys, Vincent Schroeven, Matti Meurisse, Kemi Oliha

Creatives: Matti Meurisse, Suzanne Akgun, Noa Dekocker

Design: Noa Dekocker, Suzanne Akgun

Productie: Kemi Oliha, Louk Voncken, Vincent Schroeven