Patron van Quick steunt caféhouders

Marketing / News

Waar de Quick-restaurants door de huidige coronamaatregelen zelf enkel open zijn voor afhaalmaaltijden, moeten de cafés hun deuren jammer genoeg volledig gesloten houden. Als Belgisch merk dat drijft op de ondernemingszin van lokale ondernemers begrijpt Quick maar al te goed de moeilijke situatie van de caféhouders. Voor de advertentiecampagne rond de Patron, de nieuwe burger met een biersaus, zet Quick daarom bewust niet alleen in op de traditionele bushokjes en radiospots. In samenspraak met de Federatie van Cafés van België (Fedcaf) huurt de hamburgerketen ook de ramen van zo’n 100-tal cafés in de buurt van Quick-restaurants om zo de échte patrons een hart onder de riem te steken. De financiële vergoeding, die de deelnemende cafés hiervoor ontvangen, kan zo hopelijk een beetje bijdragen om de vaste kosten - die doorlopen ondanks de verplichte sluiting – te blijven dekken. "De hele horecasector staat tijdens deze pandemie voor grote uitdagingen. Onze restaurants bij Quick worden gerund door lokale zelfstandige franchisenemers, dus we begrijpen de moeilijke situatie voor onze sector en voor de caféhouders die hun deuren volledig moeten gesloten houden in het bijzonder, maar al te goed. Met de campagne hopen we een kleine bijdrage te kunnen leveren voor de zwaar getroffen caféhouders en we hopen net als iedereen op een snelle heropening van alle horecazaken in België.," zegt Kevin Derycke, CEO bij Burger Brands Belgium. “De Patron is een burger met een Belgische biersaus. Met zo’n naam is de link naar de cafésector en de “patrons” natuurlijk evident, dus wilden we hen ondersteunen nu ze hun deuren gesloten moeten houden. We beseffen hoe groot die impact voor hen is en willen ons steentje bijdragen. Daarom hebben we beslist om bovenop onze traditionele mediamix ook de vitrines van cafés als tijdelijke extra affichageruimte te integreren in de reclamecampagne rond de Patron.”

De cafés werden, net zoals bij een klassieke nationale postercampagne, geselecteerd op visibiliteit en bevinden zich specifiek in de buurt van 1 van de 78 Belgische Quick-restaurants. Erik Beunckens, afgevaardigd bestuurder van FedCaf: “De voorbije maanden stond de tap in de cafés van onze leden jammer genoeg stil. Dit initiatief van Quick kan helpen om de vaste kosten een beetje op te vangen. We waarderen deze ondersteuningsactie, het is sympathiek dat Quick aan collega-horeca-ondernemers denkt. Maar we kunnen toch vooral niet wachten om weer achter onze toog te staan!”