Pauline Héraly en Arnaud Bailly mee aan het roer bij Air

Communication / News

In 2023 wordt Air er 30. 30 jaar waarin de meeste grote Belgische merken, enkele grote internationale brands en honderden talenten de revue passeerden. 30 jaar ondernemersavontuur dat uniek is in de Belgische reclamewereld, onder de vleugels van oprichter en Creative Chairman Eric Hollander, en zijn CEO en partner sinds 15 jaar, Stéphane Buisseret. De twee blijven tezamen meerderheidsaandeelhouder van Air, maar aan de korte lijst van aandeelhouders en bazen van het langstlopende onafhankelijke bureau in de branche, voegen ze nu twee nieuwe namen toe: Pauline Héraly, de Business Manager die 8 jaar geleden bij Air aan de slag ging, volgt Stéphane op als CEO. Arnaud Bailly, de veelvuldig bekroonde creative die al 3 jaar lang het creatieve departement bij Air voor zijn rekening neemt, wordt Directeur van de Creatie. Beiden worden ook aandeelhouders, na een door Eric en Stéphane aangemoedigde en gesteunde MBO. "Vandaag hebben we écht de teugels in handen", zegt CEO Pauline Héraly met haar typisch aanstekelijke enthousiasme. "We houden van dit bureau, dat altijd het verschil wil maken en zijn sterke waarden en geschiedenis cultiveert. We willen er deel van uitmaken en vooral verder gaan. We willen iedereen aan boord halen die de wereld sneller wil veranderen: merken, instellingen, media, talenten... We zullen iedereen nodig hebben!", besluit de nieuwe CEO.

Arnaud Bailly bevestigt: "We staan als één blok achter de creativiteit, craft en zinvolheid die Air, Air maken. Merkcommunicatie moet verantwoord zijn maar niet saai, moraliserend of culpabiliserend. Positieve impact is niet mogelijk zonder impact tout court", zegt de man die in 2009, het jaar dat hij zijn carrière begon, al werd uitgeroepen tot 'Best European Young Creative'.

Twee jaar geleden lanceerde het bureau zijn duurzame transitie. In september 2022 behaalde het de kostbare B Corp-certificering, toegekend aan bedrijven die voldoen aan de hoogste normen op het vlak van maatschappelijke en milieuprestaties. "B Corp worden, heeft ons perspectief resoluut veranderd en beïnvloedt nu al onze dagelijkse beslissingen", legt Pauline Héraly uit. Die verandering van perspectief geeft het agentschap vorm in een nieuw, sterk leitmotiv: Creativity Crafted for Progress. Arnaud legt uit: "Creativity, want wat we ook doen of zeggen, we hebben een sterk idee nodig dat verandering versnelt. Het zijn ideeën die dingen veranderen en gedrag doen evolueren. Crafted, omdat elk sterk idee moet worden verankerd in een uniek visueel universum. Air zal zich blijven onderscheiden, steunend op zijn erfgoed en referenties zoals Dior, Delvaux, BABYZEN en Jules. En tot slot, for Progress, want wat we ook te vertellen hebben, we zijn hier om grenzen te verleggen, de status quo uit te dagen en een positieve impact te hebben op de samenleving." Deze drie pijlers vormen een unieke propositie, die het succes verklaart van Airs laatste campagnes zoals Men In Progress voor Jules, Life says GO voor Yoyo van BABYZEN, het kinderwagenmerk waarvoor het bureau net het wereldwijde budget heeft binnengehaald - en JoinTheFam voor Equal Brussels.

"Samen met Arnaud en alle talenten van een bureau dat strakker, flexibeler en vastberadener is dan ooit, willen we merken begeleiden in deze transitie naar een inclusievere economie. Met een steeds sterkere craft en creatie, en de wil om een positieve impact te hebben op merken, hun business, mensen en de planeet," besluit de nieuwe CEO.

"Stéphane en ik gaan niet met pensioen, daar zijn we nog veel te jong voor", lacht Eric Hollander. "Integendeel: we gaan al onze ervaring in dienst stellen van deze visie, die even inspirerend is voor ons als voor onze klanten. Air wordt er dit jaar 30, en het is waarschijnlijk nog lang niet voorbij." "Onze prioriteit is ons te omringen met de juiste mensen om het voortbestaan van ons levenswerk te garanderen. Voor ons was het evident Pauline en Arnaud als partners aan boord te halen, zowel op het vlak van kapitaal als de operationele kant van het bureau, dat zijn 30e verjaardag viert. We delen dezelfde waarden en ambities. Ze hebben de skills, de goesting en de energie. Ze waren cruciaal in het B Corp-certificeringsproces en zijn het best geplaatst om de toekomst van Air én die van de planeet te garanderen", besluit Stéphane Buisseret.

De twee partners zetten dus de ontwikkeling voort van hun holding R FIN PARTNERS, die al referentieaandeelhouder is van AIR, AIRCA en AddRetail.