Pearle en Havas hebben oog voor het leven

Crea / News

Na een stevige competitie, kiest Pearle Opticiens voor de combinatie Havas Brussel en Havas Lemz in Amsterdam als strategisch/creatieve partner in België en Nederland. Het doel: de nieuwe positionering en visuele identiteit van Pearle vertalen naar een communicatieconcept dat in zowel België als Nederland de juiste snaar raakt. En daarmee het merk in beide landen consistent neerzet en het marktleiderschap verankert.

Positionering van het merk

In de campagne wordt benadrukt dat Pearle betaalbaar, behulpzaam en vlakbij is en voorop loopt om ervoor te zorgen dat iedereen het best mogelijke zicht behoudt of krijgt. Daarom wil Pearle tussen de mensen staan, met beide voeten in het leven. Optimaal zicht voor iedereen is Pearle’s grootste drijfveer en ambitie. "Zowel voor Havas Lemz als Havas Brussel is het een zeer enthousiaste samenwerking geworden’," zegt Havas Lemz CEO, Willem van der Schoot daarover. "En het co-creatieproces is zeer inspirerend gebleken. Mooi om te zien hoe het geheel van beide bureau’s meer dan de som der delen kan worden’ gaat hij nog verder.

"Klopt," voegt ECD Werner Van Reck van Havas Brussel eraan toe. "Het feit dat wij al enkele jaren een betere nationale voetbalploeg hebben, woog geenszins op de Nederlands/Belgische samenwerking."

De nieuwe campagne is te zien op TV, OLV, digitaal, social, instore en te horen op radio.

Credits

Client: Pearle BE Nathalie Dubois en Barbara Van Cauteren, Pearle NL Irma Gros en Ingrid De Jong

Creatie: Bram Tervoort (Nederland), Werner Van Reck (Belgie)

Account: Ellen Mesdag, Daniël Boulet, Ann Voorspoels, Chantal Claes, Lotte De Smedt

Strategie: Lianne Heite, Maaike De Wae

Content Producer: Marga Bierema, Bram Busschots

Regie: Bram van Alphen (HazazaH)

Dop: Myrthe Mosterman NSC

Edit: Govert Janse

Grading, Online: Barry Clarke, Captcha

Muziek: Cris&Jef Music

Geluid: AMP.Amsterdam

Fotografie Stills : Anne van Zantwijk