2dehands.be en Pebble Media bieden sinds 1 januari 2016 een gebundelde inventaris aan. Daarmee ontstond er binnen het Belgisch digitaal landschap een nog vollediger aanbod. Met samen meer dan 380 miljoen page views per maand en een brede waaier aan thema’s versterkt 2dehands.be het contextuele aanbod van Pebble Media. Dit zorgt voor een sterke aanvulling van de 'audiovisuele' mediamerken.
Dankzij de toevoeging van de inventaris 2dehands.be, behaalt Pebble Media een maandelijks volume van meer dan 380 miljoen page views en een maandbereik van 5 miljoen surfers. 2dehands.be is een nationaal merk, met 2ièmemain.be voor het Franstalige gedeelte dat 45% van het bereik voor zijn rekening neemt volgens CIM-cijfers. Het mediaverkoopproces is als volgt georganiseerd: de regie 2dehands.be zet de sitespecifieke en programmatic verkoop verder en Pebble Media focust op de verkoop via zijn verschillende pakketten (Pareto, contextueel aanbod, targeting, Konvento). Het gaat hierbij zowel om branding als performance campagnes. Koen Van Rhijn, CEO Pebble Media: "We zijn heel tevreden om te kunnen samenwerken met een van de grootste websites in België. Deze inventaris is niet alleen heel complementair en versterkend voor onze portfolio, maar het helpt ons ook om onze DATA-strategie verder te ontwikkelen en nieuwe interessante initiatieven voor te leggen aan de reclamemarkt.”
Philippe De Brabanter, sales & exchange manager van 2dehands.be, is eveneens opgetogen: "Deze samenwerking kadert in de ambitie van 2dehands.be Media om een nog prominentere rol in te nemen in het Belgische medialandschap. We zullen dit jaar de focus leggen op vernieuwende producten – de sticky banner vind je al op de homepage – alsook het uitrollen van de koper-intentie communicatie en het targeting plan. Pebble Media zal een cruciale rol spelen in het succesvol uitrollen van onze ambities, en samen zullen we de best mogelijke resultaten behalen voor de Belgische adverteerders."