Peloton de Paris fietst voor ons mentale welzijn

Crea / News

Het Belgische fietsenlabel Peloton de Paris lanceert haar ‘Winter Warrior’-campagne. Die ontstond uit de drang om te reconnecteren met de eigen community en met fietsliefhebbers ver daarbuiten, en heeft als doel samen veerkrachtig de winter door te komen en elkaars mentale weerbaarheid op te krikken.

Tijdens de eerste lockdown hebben onnoemelijk veel mensen de fiets (her)ontdekt: van (jonge) gezinnen in bubbel formatie, startende en recreatieve wielrenners, gravel riders tot freestyle riders. Niettemin moesten de community events en de fysieke ritten voor de ‘diehard’ wielrenners noodgedwongen stopgezet worden tot groot ongenoegen van velen. En ook tijdens de tweede lockdown mogen deze ‘social rides’ niet plaatsvinden. Daarom wil Peloton de Paris het community gevoel terug optimaliseren en iedereen opnieuw dichter bij elkaar brengen om samen deze winter lockdown te trotseren. Met de opstart van hun ‘Winter Warrior’-campagne willen ze mensen inspireren en motiveren om het hoofd te bieden aan ieders ‘corona battle’, en dit door middel van verscheidene activiteiten vanaf vandaag tot en met 15 januari 2021: van inspirerende video stories, fysieke uitdagingen tot online coaching en workouts.

Vanaf 17 november start de infocampagne op de website van Peloton de Paris en wordt een eerste inspirerende video de wereld ingestuurd.

In samenwerking met mensen uit de Peloton de Paris community, zoals Johan Hollants, Kristof Ramon, Mascha Van Tongeren en anderen, kunnen mensen – fietsliefhebbers maar evengoed ook mensen die geen affiniteit met de fiets hebben – luisteren naar krachtige verhalen die de problematische gevolgen van de pandemie reflecteren. Het betreffen mensen die de fiets hebben (her)ontdekt dankzij de corona-uitbraak of voor wie de fiets een grote hulp is geweest om er niet compleet onderdoor te gaan. Kortom, videostories van fietsliefhebbers met een ‘corona battle’ die aantonen wat de fiets voor hen heeft betekend tijdens de lockdown en wat de fiets kan betekenen voor iemand die er mentaal doorzit. Op die manier wil Peloton de Paris hun volgers en andere mensen inspireren, hen een hart onder de riem steken en hen aanzetten om ook hun verhaal te delen of om gewoon op de fiets te springen.

“We willen tonen dat fietsen daadwerkelijk mentale rust brengt ‘when the going gets tough’. Fietsen tijdens de winter heeft bovendien ook een eigen mystiek en kan veel voldoening geven, zelfs misschien nog meer dan in de zomer,” zegt Wendy Janssens, één van de zaakvoerders van Peloton de Paris.

Naast de inspirerende videostories organiseert Peloton de Paris ook een ultra ‘cycling challenge’ van 1.000 km die op 1 december aanvangt en op 15 januari 2021 eindigt. Het doel is om 1.000 km af te leggen in een tijdspanne van zes weken. De mensen die deze Winter Warrior Challenge aangaan en effectief halen, worden nadien beloond door het Peloton de Paris-team met een eervolle iron-on ‘Winter Warrior’-badge en een kortingsbon. Verder organiseert Peloton de Paris ook tal van gestreamde core body workouts, training schema’s, gps routes voor winter rides, blogposts met inspirerende routes, coaching lessen, wekelijkse online fietsritten met de Peloton de Paris-community op Zwift met een livestream op de social media van Peloton de Paris, enzovoort. Alles kan gevolgd worden via de website en via de social media van het merk.

Foto: Bram Van Roy