Pepsi MAX en atleten tonen kunstjes
Met het “Volley 360”-project viert Pepsi MAX een van de meest geniale moves/kunstjes van de voetbalsport. Hiervoor trommelde Pepsi MAX een diverse mix van internationale atleten op die hun stempel zetten op deze unieke beweging om zo voetbalfans al wat extra’s te bieden in de aanloop van het UEFA Champions League Finale. De volley is voor veel fans hét ultieme en meest opwindende moment en toont hoe geniaal een speler in het spel is. Doordrenkt van de liefde voor voetbal, daagde Pepsi MAX semi-professionals, freestylers, parkour deskundigen en gymnasten uit om op een aangepast voetbalveld een bal te pitchen die vanuit elke hoek, met elke snelheid en op elk moment kon volgen. Het duizelingwekkende spel waar alle vaardigheden en flexibiliteit uit de kast werden gehaald om de meest extreme goals te scoren, toonde wat er nodig is om volleys te creëren: snelheid, sportiviteit en vindingrijkheid. Met een spectaculair resultaat
“Als het kenmerk bij ongezien voetbaltalent, zorgde de volley al voor legendarische momenten in de geschiedenis van de UEFA Champions League,” aldus Mauro Ribo, Pepsi marketing director, PepsiCo West-Europa. “The Pepsi MAX ‘Volley 360’ viert deze geweldige voetbaltactiek samen met fans in aanloop van ‘s werelds meest bekeken sport event, de UEFA Champions League Finale.”
Peter Willems, UEFA’s head of marketing activities & sponsorship, licht de volley verder toe: “De volley is een ongeëvenaarde manier wereldwijd om voetbal te spelen en zorgt vaak voor dé ultieme ontlading bij fans tijdens een match. De UEFA Champions League telt een pak van de meest geprezen volleys in de voetbalgeschiedenis en we zijn dan ook opgetogen dat Pepsi MAX nét dit geniale aspect viert met fans via Pepsi MAX ‘Volley 360’”.
Pepsi MAX’s “Volley 360” project maakt deel uit van het PepsiCo partnership met de UEFA Champions League. PepsiCo bundelde de krachten met het meest prestigieuze Europese voetbaltoernooi in 2015 met Lay’s en Pepsi MAX als hoofdmerken om de wedstrijden te activeren. Fans die naar Milaan gaan, kunnen hun volley-kunstjes tonen in de Pepsi MAX Maximum Football arena in de Piazza Castello waarin ze door licht, geluid en obstakels gechallenged worden. Tijdens het UEFA Champions League Festival biedt Pepsi MAX verder de ultieme mixology ervaring met een ‘Maximum Taste’ bar. Op de iconische Piazza del Duomo zal Pepsi MAX verder memorabele muziekoptredens gunnen met onder andere de DJ Benny Benassi.
Het hoofdbureau voor deze campagne is Scorch London, een full service agency gespecialiseerd in het uitwerken van uitdagende concepten gelinkt aan een sterke digitale content strategie. Digital wordt in België ondersteund via OMD, de PR via Bebble PR.
Credits:
Project: | Pepsi Volley 360 |
Client: | Pepsi Max |
Creative Agency: | Scorch London |
Executive Creative Director: | Steve Jay |
Creative: | Will Clark Smith |
Agency Account Director: | Sophie Connor |
Production Company: | Scorch London |
Director: | Steve Jay |
Production Co. Producer: | Sarah Rees |
Post-production Company: | Scorch London |
Audio Post-production: | Scorch London |
Track: | What You Wanna Do |
Artists: | David Westlake, Johnny Voltik |
Music Production: | Felt Music |
Music Supervisors: | Steph Perrin |