PepsiCo trapt een wereldwijde voetbalcampagne af: vijf internationale voetbalsterren vormen het Pepsi Max-voetbalteam en spelen zo de hoofdrol in de nieuwe internationale campagne van het colamerk. In de line-up staan supersterren zoals de Argentijnse spits Sergio Agüero van Manchester City, het Colombiaans fenomeen James Rodríguez van Real Madrid, de Belgische aanvoerder Vincent Kompany van Manchester City, de Chileens doelpuntenmaker Alexis Sánchez van Arsenal en de Spaanse doelman David de Gea van Manchester United. Ze zijn zien in een internationale televisiespot. In de spot krijgen twee nietsvermoedende koeriers de verrassing van hun leven als ze het team van Pepsi Max tegenkomen De voetballers trekken onverwacht de Pepsi MAX Blue Card op het veld en zorgen zo voor pret en verzet.
2016 staat voor PepsiCo’s merken Pepsi Max, Lay’s en Gatorade in het teken van het Europese voetbaltoernooi. De merken zijn officieel sponsor van de UEFA Champions League. PepsiCo start binnenkort het 'Maximum Football'-programma met de nieuwe Pepsi Max reality app. Hiermee kunnen fans voetbalprijzen winnen - onder meer tickets voor de kwart- en halve finales en een reis naar de finale van de UEFA Champions League. Vanaf 1 maart kunnen fans de app downloaden via iOS en Android. Ze kunnen de app gebruiken om PepsiMoji’s - voetbalemoticons - te scannen op de flessen en blikjes van de limited edition Pepsi Max. Via de app belanden ze in een verhaal in augmented reality en ontdekken ze of ze in de prijzen vallen.
In België loopt het partnership met Vincent Kompany en Pepsi Max door. “We zijn enorm trots op Vincent," zegt Julien Galand, marketing manager CSD PepsiCo Benelux. "Hij is onze partner voor Pepsi sinds drie jaar en is nu te zien in de nieuwe wereldwijde campagne."