PepsiCo en Native Nation sharen diprecepten vanuit hun kot

Crea / News

Sinds de lockdown zagen we steeds meer mensen experimenteren in de keuken. PepsiCo, met zijn merk Lay’s Bugles, en Native Nation zagen de perfecte opportuniteit om hierop in te spelen en daagden 11 influencers en 2 bekende chefs uit om een eigen dip te maken, die perfect bij hun favoriete smaak Bugles snacks zou passen.

Onder andere Miette Dierckx, Elindo Avastia en Kaat Van Steen gingen aan de slag en zetten hun creatieve ideeën om in heerlijke en gemakkelijke diprecepten. Om de inspirationele recepten te delen werden alle formats op Instagram ingeschakeld: Instagram posts en stories, maar ook IGTV’s en Live kooksessies en e-apero’s kwamen aan bod. Hierdoor ontstond een natuurlijke interactie met het publiek en kon iedereen die wou zelf de dip thuis namaken.

Live Miette Dierckx

De chefs, Sofie Dumont en Leslie Winandy, organiseerden beiden een live kookles op Instagram. Tijdens deze live maakten ze een hartig en zoet diprecept samen met een gast die doorgaans iets minder tijd in de keuken doorbrengt. Ianthe Tavernier en Claire Marnette kregen twee diprecepten aangeleerd en ondertussen werd er gezellig bijgepraat en geantwoord op de vragen van de kijkers. Het publiek kon een jaar lang Lay’s chips winnen door hun favoriete diprecept te delen op sociale media.

Live Leslie Winandy

Er keken meer dan 27.000 mensen live mee en in totaal bereikte de influencer campagne 1,4 miljoen impressies. Naast het influencer luik stond Native Nation in voor de social media kanalen van Lay’s tijdens de campagneperiode (Instagram en Pinterest). Normaal zouden PepsiCo en Native Nation in maart 2020 een XL editie van de ‘Lay’s Bugles Dip Master’ houden. Daarom besloten ze om deze campagne te organiseren, die op een positieve manier inspeelde op de huidige situatie. 

“Met deze campagne brengen we families nog dichter bij elkaar door samen een dip voor te bereiden en te ‘connecten’ tijdens het (virtuele) aperitief,” vertelt Nathalie Schepers, senior brand manager van Lay’s Snacks/Doritos. “De content is authentieker dan vorig jaar door de lokale setting (thuis) en een simpel diprecept aan te reiken met ingrediënten die iedereen in huis heeft, mèt af en toe een zoete toets.”