PepsiCo en OMD verkennen Pinterest

Crea / Media / News

TropicanaEind mei lanceerden PepsiCo en OMD een eerste betaalde campagne op Pinterest in België. De campagne voor Tropicana - 'Life in every drop' - was een strategische match tussen het merk en het platform, omdat beide mikken op een gelijkaardig publiek en gericht zijn op het inspireren van de gebruiker. Tropicana's verhaal werd verteld met meerdere video-assets die tegelijkertijd werkten om zich op een natuurlijke manier te mengen in de Pinterest-omgeving.pepsico omd
Tijdens de discussie over hoe Tropicana's publiek beter kan worden bereikt, stelde OMD voor om het nieuwe platform zo snel mogelijk te testen. Op die manier kon het merk profiteren van een first-mover voordeel en verrassing met zijn aanwezigheid op Pinterest. "Geen wonder dat de eerste resultaten veelbelovend zijn," zo luidt het nu. "Tot nu toe overtreft de prestatie alle internationale benchmarks. Afhankelijk van de gebruikte formaten zijn de CPM's vergelijkbaar met die van Facebook voor het grote formaat en Instagram voor de standaardformaten. Daarom zal OMD dit verder integreren in de toekomstplannen."pepsico omd