Het CIM publiceerde de cijfers van de verkochte magazines en de andere perspublicaties voor de periode T4-2014/T3-2015.
Een greep uit de vaststellingen: Bij de Nederlandstalige tijdschriften zijn Flair, Humo en Story negatieve uitschieters, Trends (samen met Trends/Tendances), Teve-Blad, Feeling Wonen, Guido Magazine en Marie Claire België positieve uitschieters. Ook in stijgende lijn is bij de meeste tijdschriften de digitale verspreiding.
Bij de Nederlandstalige kranten dat doorgaans de gedrukte meetbare verspreiding, algemeen met 3,24% (maar gaande van -0,66% bij Gazet van Antwerpen tot -10,69% bij De Morgen). Met de digitale verspreiding erbij is er slechts een algemene daling met 0,64%, waarbij alle titels er eigenlijk op vooruitgaan, op Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad/De Gentenaar na.
Bij de Franstalige krantentitels is de algemene achteruitgang voor print 4,37%, de digitale verspreiding kon dat verlies niet wegwerken, integendeel: de algemene daling vergrootte nog naar -4,59% - enkel L'Echo hield met +0,20% de kop boven water.
Samenvattende tabellen 2014-T4 - 2015-T3
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]