Pers wacht op nieuwe opstekers
Het CIM publiceerde de cijfers van de verkochte magazines en de andere perspublicaties voor de periode T4-2014/T3-2015.
Een greep uit de vaststellingen: Bij de Nederlandstalige tijdschriften zijn Flair, Humo en Story negatieve uitschieters, Trends (samen met Trends/Tendances), Teve-Blad, Feeling Wonen, Guido Magazine en Marie Claire België positieve uitschieters. Ook in stijgende lijn is bij de meeste tijdschriften de digitale verspreiding.
Bij de Nederlandstalige kranten dat doorgaans de gedrukte meetbare verspreiding, algemeen met 3,24% (maar gaande van -0,66% bij Gazet van Antwerpen tot -10,69% bij De Morgen). Met de digitale verspreiding erbij is er slechts een algemene daling met 0,64%, waarbij alle titels er eigenlijk op vooruitgaan, op Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad/De Gentenaar na.
Bij de Franstalige krantentitels is de algemene achteruitgang voor print 4,37%, de digitale verspreiding kon dat verlies niet wegwerken, integendeel: de algemene daling vergrootte nog naar -4,59% - enkel L'Echo hield met +0,20% de kop boven water.
Samenvattende tabellen 2014-T4 - 2015-T3
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]