Het CIM publiceerde de cijfers van de verkochte magazines en de andere perspublicaties voor de periode T4-2014/T3-2015.
Een greep uit de vaststellingen: Bij de Nederlandstalige tijdschriften zijn Flair, Humo en Story negatieve uitschieters, Trends (samen met Trends/Tendances), Teve-Blad, Feeling Wonen, Guido Magazine en Marie Claire België positieve uitschieters. Ook in stijgende lijn is bij de meeste tijdschriften de digitale verspreiding.
Bij de Nederlandstalige kranten dat doorgaans de gedrukte meetbare verspreiding, algemeen met 3,24% (maar gaande van -0,66% bij Gazet van Antwerpen tot -10,69% bij De Morgen). Met de digitale verspreiding erbij is er slechts een algemene daling met 0,64%, waarbij alle titels er eigenlijk op vooruitgaan, op Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad/De Gentenaar na.
Bij de Franstalige krantentitels is de algemene achteruitgang voor print 4,37%, de digitale verspreiding kon dat verlies niet wegwerken, integendeel: de algemene daling vergrootte nog naar -4,59% - enkel L'Echo hield met +0,20% de kop boven water.
Samenvattende tabellen 2014-T4 - 2015-T3
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]