Peter Ampe krijgt een prestigieus zitje in de Global Creative Council van het DDB-netwerk. Hij kreeg hiervoor een uitnodiging van Amir Kassaei, DDB's chief creative officer. De nieuw opgerichte Raad telt 13 leden en zal enkele keren per jaar samenkomen om het DDB-werk te evalueren en de creatieve bakens uit te zetten voor de komende jaren. Ampe krijgt een plaats naast grote namen als Ben Priest van DDBAdam&Eve en Joji Jacob van DDB Singapore.
Peter Ampe is zeer vereerd met zijn plaats in de Raad. Hij werd gekozen voor zijn visie en zijn palmares dat zowel creatieve awards telt als Effies. Ter herinnering: hij won al 25 leeuwen in Cannes en had ook een hand in 11 Effie cases. Die combinatie van relevantie en creativiteit is net waar het netwerk meer nadruk op wil leggen, in de goede traditie van oprichter Bill Bernbach. “Het is inderdaad zo dat ‘Bill' nog altijd de middle name is van iedereen bij DDB,” zegt Peter Ampe hierover. “Het is onvoorstelbaar hoeveel van zijn quotes vandaag zelfs nog relevanter lijken dan 50 jaar geleden." Amir Kassaei verduidelijkt de ambities van DDB : “We willen het meest invloedrijke netwerk worden, niet het meest bekroonde. En daarvoor heb ik een groep nodig met integere, gedreven en getalenteerde creatieve leiders.” Eerder al liet Amir Kassaei weten dat het netwerk selectiever wil inschrijven op awardshows, zodat de focus meer verschuift naar de merken en hun uitdagingen...