Procter & Gamble (P&G) wil het wereldwijde budget voor zijn media-, communicatie- en marketingbureaus beperken van twee tot anderhalf miljard dollar per jaar. Dat kondigde financieel directeur Jon R. Moeller aan tijdens een vragenuurtje met analisten. Het afgelopen jaar bespaarde de multinationale fmcg-onderneming hier al 370 miljard dollar op, maar dit jaar wil ze nog eens 200 miljoen dollar snoeien, waarmee de inspanning tegen dan dus ruimschoots gehaald wordt.
P&G wil de zaken naar eigen zeggen optimaliseren: zo mikt het op een betere ciblage en ontsluiting van de zogenaamde earned media. In één moeite wil de fmcg-reus zijn aantal bureaus met 40% reduceren. P&G legt in de toekomst meer de klemtoon op digitaal, sociale media en videoplatformen.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]