Procter & Gamble (P&G) wil het wereldwijde budget voor zijn media-, communicatie- en marketingbureaus beperken van twee tot anderhalf miljard dollar per jaar. Dat kondigde financieel directeur Jon R. Moeller aan tijdens een vragenuurtje met analisten. Het afgelopen jaar bespaarde de multinationale fmcg-onderneming hier al 370 miljard dollar op, maar dit jaar wil ze nog eens 200 miljoen dollar snoeien, waarmee de inspanning tegen dan dus ruimschoots gehaald wordt.
P&G wil de zaken naar eigen zeggen optimaliseren: zo mikt het op een betere ciblage en ontsluiting van de zogenaamde earned media. In één moeite wil de fmcg-reus zijn aantal bureaus met 40% reduceren. P&G legt in de toekomst meer de klemtoon op digitaal, sociale media en videoplatformen.
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]
Project Manager - Digital Producer bij Happiness
At Happiness Anywhere / BLISS, we are looking for new talent to strengthen […]