Procter & Gamble (P&G) beperkt meer en meer zijn gerichte reclame op Facebook: de grootste adverteerder ter wereld stelt vast dat die benadering maar een beperkte doeltreffendheid heeft. Dat lezen we in The Wall Street Journal.
Facebook besteedde enorm veel tijd, energie en centen aan zijn vaardigheid om in te zoomen op consumenten. P&G maakte daar in eerste instantie gebruik van om zich direct te richten tot bepaalde consumenten, zoals nieuwe huiseigenaars of grote gezinnen met huisdieren. Maar Marc Pritchard, chief marketing officer van P&G, stelt vast dat zijn bedrijf via de gerichte reclame van Facebook té smal en gericht adverteerde. P&G gaat nu na hoe het het grootste bereik met de juiste precisie kan verzoenen.
P&G zou best een nieuwe trend kunnen zetten voor de digitale strategieën van grote fmcg-merken en ondernemingen. Tijdens de voorbije jaren merkten marketeers - meer bepaald in de fmcgg - dat ze veel breder moesten gaan met de reclame op sociale media zoals Facebook. De grotere aandacht van P&G voor een breder bereik blijkt uit de recente stijging van zijn investeringen in televisie. Eind het voorbije jaar begon het zijn mediabestedingen terug naar televisie te verschuiven.
Facebook introduceert nu nieuwe tools voor grote adverteerders, onder meer eentje om de merkbekendheid te versterken door te adverteren bij gebruikers die daar vermoedelijk speciaal belangstelling voor hebben. Onlangs kondigde het veranderingen aan die het consumenten moeilijker moeten maken om reclame te blokkeren. Facebook verklaart dat het zich toespitst op een mix van massabereik en reclame op maat - die zich goed leent tot mobiele consumptie én complementair is aan televisie.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]