PH410 zoekt versterking voor politie

Politie PH410 (1)

Crea / News

Politie PH410 3Er is een nieuwe employer branding & recruitment-campagne voor de Politie. De campagne bereikt op dit moment zijn hoogtepunt. Een efficiënte, krachtige, doelgerichte mediastrategie (dagbladpers, Metro, PM, social media, RTB, billboards...) ondersteund door een nieuw creatief concept, ontwikkeld door het communicatiebureau PH 410. Sterke visuals in de vorm van een ‘affectieve dramatisering’, versterkt door het gebruik van zwart-witfoto’s, de timeline (concept 2013-2015) en de fameuze baseline ‘Een job bij de politie, dat geeft zin aan je carrière’. Aan de vele reacties en positieve feedback te zien, heeft deze campagne voor een van de grootste werkgevers van België zijn doel niet gemist.

Politie PH410Elk jaar worden meer dan duizend agenten aangeworven. Velen voelen zich geroepen, maar slechts weinigen zijn uitverkoren. Van de 14.000 kandidaten die hun carrière zin proberen geven, slaagt amper 15% in de toegangsproef. Een strenge selectie dus, die resoluut gericht is op kwaliteit. In 2016 zullen minstens 1.400 inspecteurs gerekruteerd worden. Niet alleen agenten in uniform, maar ook civiele functies. Met een speciale focus op bepaalde specialisaties, zoals IT’ers om te strijden tegen cybercriminaliteit, islamologen… Een uitdaging die PH 410 met succes aangaat, zowel op strategisch als op creatief vlak.

Politie PH410