U kent ze ongetwijfeld, de radiospots propvol informatie. Die zo snel aan uw oor voorbij trekken, dat er niks blijft hangen. Het lijkt wel een wedstrijdje ‘Hoeveel woorden krijgt een mens uit z’n strot in 30 seconden?
Voor de nieuwe radiospots van DELA doet freelance copywriter en radiospecialist Philip Maes – gekend van AS Adventure, Lapperre radiocampagnes en andere – de omgekeerde oefening: hoeveel woorden kan je schrappen in een radiospot, zonder aan de boodschap te raken? Of zoals Godfried Bomans het zei: schrijven is schrappen. Een oefening in ‘less is more’.
“Dat is het ook effectief bij goede radio,” verklapt Maes. “Geef ruimte zodat de luisteraar stil kan staan bij wat je net hebt gezegd. Zodat je woorden kunnen doordringen. Een verademing. Niet in het minst voor de stemacteur.”
Credits
Copy, Concept, Regie: Philip Maes
Soundengineer: Christophe Cossement
Klant: Leen Van Sand, Marysia Kluppels
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]
Project Manager - Digital Producer bij Happiness
At Happiness Anywhere / BLISS, we are looking for new talent to strengthen […]