U kent ze ongetwijfeld, de radiospots propvol informatie. Die zo snel aan uw oor voorbij trekken, dat er niks blijft hangen. Het lijkt wel een wedstrijdje ‘Hoeveel woorden krijgt een mens uit z’n strot in 30 seconden?
Voor de nieuwe radiospots van DELA doet freelance copywriter en radiospecialist Philip Maes – gekend van AS Adventure, Lapperre radiocampagnes en andere – de omgekeerde oefening: hoeveel woorden kan je schrappen in een radiospot, zonder aan de boodschap te raken? Of zoals Godfried Bomans het zei: schrijven is schrappen. Een oefening in ‘less is more’.
“Dat is het ook effectief bij goede radio,” verklapt Maes. “Geef ruimte zodat de luisteraar stil kan staan bij wat je net hebt gezegd. Zodat je woorden kunnen doordringen. Een verademing. Niet in het minst voor de stemacteur.”
Credits
Copy, Concept, Regie: Philip Maes
Soundengineer: Christophe Cossement
Klant: Leen Van Sand, Marysia Kluppels
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]