Na een strategische en creatieve pitch koos het Belgisch familiebedrijf Pierret (ramen en deuren) voor Heren Loebas als creatieve partner voor zijn B2C-communicatie en samenwerking op lange termijn. Samen kiezen ze ervoor om het merk herkenbaar te positioneren als creatief, innoverend en kwalitatief. Deze positionering werd al direct toegepast in de eerste printcampagne. In de advertenties, een reeks van drie, wordt telkens ingespeeld op één van de USP’s van Pierret. De beelden zijn zo opgebouwd dat er een leuk spanningsveld ontstaat tussen de kwaliteit van de ramen enerzijds en de negatieve elementen van buitenaf anderzijds. De advertenties worden steeds in magazines ingepast als encarts, waardoor ze extra in het oog springen.
Met deze printcampagne zet Pierret, een bedrijf met meer dan 60 jaar ervaring dat 100% Belgische kwaliteit levert, bewust in op de communicatie naar de eindklant. Dit in tegenstelling tot de voorbije jaren, waarbij de focus vooral op de verdelers lag. De reeks met advertenties is nog tot het einde het jaar terug te vinden in verschillende interieur-, verbouw- en architectuurmagazines.
Credits
Client: Pierret
Agency: Heren Loebas
Creative Director: Stijn D’Hondt
Art director: Peter Van de Sijpe
Fotografie: Beeldcollectief
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]