Pieter Baert Business & Innovation Strategist iO

News / People

Pieter Baert is sinds kort op de Antwerpse campus van iO aan de slag als Business & Innovation Strategist. De ervaren service design en customer experience expert herkent er ongetwijfeld enkele gezichten: tussen 2010 en 2014 zette hij bij het digital agency Prophets — dat vandaag onder de vlag van iO vaart — mee de strategische lijnen uit. Voor Baert is het dus een terugkeer naar het oude nest, al moet gezegd dat dat nest er na de overname door iO een stevige transformatie heeft opzitten: “Het is leuk om hier enkele bekenden tegen het lijf te lopen, maar toch voelt het aan als iets helemaal nieuws. iO is een ambitieus bedrijf dat volop aan het groeien is, met enorm veel mogelijkheden. Met een strategische blik grenzen doorbreken heeft me altijd aangetrokken en daarvoor ben ik bij iO op de ideale plek.”

Baert startte zijn carrière in MarCom-agentschappen met focus op digitaal, zoals Duval Guillaume, BBDO en dus ook Prophets. De voorbije jaren zette hij zijn ervaring in als innovation consultant en service designer voor onder meer Accenture en Future Lab van bpost. Op zijn cv staan ook innovatieprojecten bij BNP Paribas, VRT, Board of Innovation, Craftzing en Pininfarina. Dennis Snijders, Strategy Director van de campus, is bijzonder opgetogen met de komst van Pieter Baert: “Er zijn duidelijke economische en maatschappelijke signalen dat we een rumoerige tijd tegemoet gaan. Met Pieter halen we iemand in huis die in die veranderingen geen bedreiging, maar kansen ziet en ze perfect kan omzetten in resultaten voor onze klanten. We zetten hiermee een extra stap voorwaarts om onze end-to-endbelofte in Antwerpen op strategisch vlak te vervolledigen."