(update) Pink Ribbon en Lucy kapen het negende billboard van Etam

Crea / News / Retail

Eén vrouw op negen in België krijgt in de loop van haar leven borstkanker. Dat is veel, heel veel. Elke dag krijgen 29 vrouwen het verdict te horen en helaas sterven nog steeds dagelijks zes vrouwen aan de gevolgen van borstkanker. Op dit moment vechten er in ons land maar liefst 100.000 vrouwen, samen met hun directe leefomgeving, tegen de ziekte. Het blijven onthutsende cijfers. 

Gedurende oktober, Internationale Borstkankermaand, staat Pink Ribbon extra stil bij de ziekte en wil de vzw zoveel mogelijk awareness creëren. Daar krijgen ze tussen 26 oktober en 1 november de hulp van lingeriemerk Etam en reclamebureau Lucy bij. Met een creatieve campagne vragen ze meer aandacht voor wat nog altijd de meest voorkomende kanker bij vrouwen in België is.

Brigitte Vanderveren, executive director van Pink Ribbon, is dankbaar voor de samenwerking met partners zoals Etam: “We zijn Etam en Lucy, bedenkers van de campagne, erg dankbaar dat ze deze harde cijfers op een creatieve manier tastbaar maken. Om te zorgen dat deze cijfers verminderen, om borstkanker zo vroeg mogelijk te kunnen opsporen en vrouwen die borstkanker krijgen te ondersteunen, is de hulp van geëngageerde ondernemingen zeer welkom.”

Om vrouwen te steunen in goede en uitdagende tijden doneert het lingeriemerk één billboard op negen (263 in totaal) van haar nieuwe campagne aan de vzw. De actie toont de yes!-collectie die Etam reeds in juni uitbracht.

Carole, ex-borstkankerpatiënte en muse van de yes!-campagne die Etam lanceerde in juni dit jaar, neemt het op elk negende bilboard over van het professionele Etam-model. De yes!-collectie werd ontworpen met twintig vrouwen die getroffen zijn door borstkanker en ontwikkeld door Etams corsetterie-experts.