Pink Ribbon verwarmt huiskamers met roze kaarsen voor borstkankerpatiënten

Crea / News

Pink Ribbon en WeGlow lanceren een campagne waarbij mensen deze donkere dagen virtueel kunnen verlichten door een kaarsje te laten branden voor iemand die er nood aan heeft. Pink Ribbon, de nationale organisatie die strijdt tegen borstkanker, zet hiermee haar jaarcampagne voort. Dit jaar draait die campagne niet enkel om borstkankerpatiënten, maar ook om hun omgeving. Een iVox-studie toonde aan dat familie en vrienden vaak niet weten hoe ze moeten reageren wanneer ze geconfronteerd worden met een naaste die borstkanker heeft. De virtuele kaars is er om iemand te laten weten dat je aan die persoon denkt en om tegelijkertijd het goede doel dat nauw aan het hart van die persoon ligt te steunen.

Universele uiting van solidariteit

We hebben het allemaal al eens gedaan voor iemand hulpbehoevend, iemand die ons nauw aan het hart ligt: ‘We branden een kaarsje’. Het is een universele uiting van solidariteit, want als je een kaars aansteekt, dan laat je zien dat je om iets of iemand geeft. WeGlow en Pink Ribbon sloegen daarom de handen in elkaar en geven de mogelijkheid om virtueel een roze kaarsje te laten branden. “Wij maken het mogelijk om digitale campagnes te lanceren die motiverend en lonend zijn voor de donateurs, door hun bijdrage te visualiseren en online ‘deelbaar’ te maken. Ons platform is zo simpel in gebruik, zowel voor de donateur als voor het goede doel,” vertelt Jef Janssens, CEO van WeGlow.

Het principe is heel eenvoudig: op de campagnepagina kies je zelf hoeveel euro je doneert. Daarna krijg je je virtuele kaarsje toegestuurd en kun je dat delen met de persoon voor wie je het kaarsje brandt. Op het platform is ook meteen zichtbaar waar in België er allemaal kaarsjes branden. “Toen WeGlow ons vroeg of we geïnteresseerd waren om mee te werken, hebben we geen seconde getwijfeld. We willen er samen een mooi project van maken en België doen oplichten met virtuele roze kaarsen. Solidariteit, verbondenheid en warmte: dat is wat deze campagne wil uitstralen,” legt Hilde Debackere van Pink Ribbon uit..