Na de ‘I’ve got the Power’ online- en televisiecampagne met Koen Wauters eind 2017 schakelde Plan International België communicatiebureau choco opnieuw in voor een tweede campagnegolf rond Moederdag.
Het Moederdagthema inspireerde choco om deze feestdag in een Plan-jasje te steken: op 13 mei worden alle Plan Moeders voortaan dubbel in de bloemetjes gezet, want naast Moederdag is het voor hen ook Plan Moederdag. Maar evengoed Plan Moeders die geen eigen kinderen hebben, kunnen deze keer volop meevieren. Samen met alle andere Plan Ouders zorgen ze er immers voor dat kinderen en lokale gemeenschappen overal ter wereld de kans krijgen om zich volop te ontwikkelen.
Om deze nieuwe feestdag te lanceren, creëerde het bureau samen met Crossing Zebra vier onlinefilmpjes, met twee échte Plan Moeders in de hoofdrol. Beide vrouwen worden verrast met een prachtige ruiker en vertellen vervolgens waarom ze Plan Ouder geworden zijn, en hoe ze het Plan Ouderschap beleven. Het resultaat: twee oprechte en hartelijke getuigenissen die de kijker op een ongedwongen manier warm maken om, net zoals de mama’s in beeld, Plan Ouder te worden. De filmpjes zijn te zien als advertenties op youtube en op een Plan Moederdag-landingspagina van planinternational.be. Ook zijn er aangepaste onlinebanners die je uitnodigen om de landingspagina te bezoeken en Plan Ouder te worden.
Credits
Bureau: choco
Klant: Plan International België