Play pakt al 10e prijs voor zenderidentiteit

Awards / News

Play, het jonge entertainmentmerk van SBS Belgium, mag al de 10e award in de kast zetten. Op 8 november kaapte Play in New York immers de Promax Global Excellence Award weg in de categorie Best Total Brand Image Package. De Promax Global Excellence Award wordt beschouwd als 's werelds belangrijkste prijs voor uitmuntende prestaties op het gebied van entertainmentmarketing en -design.
​​
​Een internationale vakjury gaf de hoofdprijs aan de zenderidentiteit van Play omwille van de "uitstekende prestaties op het gebied van entertainmentmarketing en -design. Winnaars van de Promax Global Excellence Awards gaan verder dan wat wordt verwacht en belonen het beste van het beste van merkbepalende campagnes die kijkers aanzetten tot fans, die het publiek op elk scherm betrekken en die de grootste mediabedrijven van over de hele wereld sterker maken". Deze erkenning is geen toevalstreffer: het is de tiende keer (!) dat de visuele identiteit van Play een prijs, vermelding of nominatie in de wacht sleept in de voorbije 2 jaar (onder meer Promax Europe, Red Dot Awards, Eyes And Ears en de French Ad Club Awards). ​
​​
​In een recent interview met De Tijd onderstreepte SBS CEO Jeroen Bronselaer onlangs nog het strategisch belang van een sterk, herkenbaar merk: "In de merkenjungle van vandaag moet je merk er bovenuit steken, duidelijk maken waarvoor het staat. Bij ons is dat kwaliteit, speelsheid en verrassing, een sterke lokale verankering, maar nog altijd in de breedte. We zijn erin geslaagd Play in korte tijd met die waarden op te laden." SBS Belgium is dan ook apetrots op deze award en nog trotser op het harde werk van alle collega’s en hun design- en communicatiebureau Gédéon.