Play Sports eert ongeziene genialiteit Simon Mignolet

Crea / News

Stel je voor dat je de beste bent in wat je doet. Dat je je opwerkt naar één van de grootste teams van Engeland. Dat de fans je adoreren omdat je in de eerste match al een penalty stopt. Stel je voor dat je verkozen wordt tot keeper van het jaar! … En stel je nu voor dat je bijna twee jaar lang op de bank wordt gezet, zonder echte reden. Dat is het verhaal van Simon Mignolet, op een innemende manier verteld in de nieuwe campagne van Play Sports, van de hand van TBWA\Belgium.

In België zijn er twee synoniemen voor het woord ‘wereldkeeper’: Courtois en Mignolet. De één staat onder de lat bij Real Madrid, de andere bij een, toegegeven, iets minder bekende club. Op het vlak van keeperskwaliteiten kunnen we niets anders zeggen dan dat ze aan elkaar gewaagd zijn. Na enkele jaren bij Sint-Truiden en Sunderland werd Mignolet de nummer 1 van Liverpool, waar hij week na week toonde dat hij die positie meer dan waard was. Tot Jurgen Klopp kwam opdagen en Loris Karius in het doel zette. (We weten allemaal hoe dat is afgelopen.)

In een prachtig gemaakte film wordt de carrière van Simon Mignolet tot op dat punt verteld door de mensen die hem het beste kennen: zijn vader, zijn eerste trainers, ex-keeper en analyst Geert De Vlieger en… zijn fans. Ze komen allemaal tot dezelfde conclusie: een echte zonde dat de genialiteit van Simon Mignolet bijna 2 jaar niet te zien was op een voetbalveld.

Tot Simon een radicale beslissing nam. Hij koos ervoor om Liverpool in te ruilen voor Club Brugge. Hij koos voor spelen in plaats van op de bank zitten. En nu staat Simon terug waar hij thuishoort: op het veld, tussen de palen. En elke seconde daarvan kan je zien op Play Sports. Want genialiteit is te mooi om te missen.

Credits

Agency: TBWA\Belgium

Client: Telenet

Anûk Van der Steen, Jorgen Vranken, Sam Torfs

Campaign title: Ongeziene Genialiteit

Executive Creative Director:Jeroen Bostoen

Creative Team:Thomas De Vreese, Dieter Vanhoof

Account Team: Thijs Muësen, Hans Michiels, Max Fauconnier, Jasper Govaerts

Strategy: Kristof Janssens 

Traffic: Laurie Herbots

Production company: AKA De Mensen
Director: Sydney Van Wichelen

Producers: Eline Rousseau, Toon Vandenbranden 

Senior redacteur: Bram Vandendriessche

 

Media agency:PHD

Strategic Director: David Driesmans

Digital Media Planner: Axelle Ballieu