Play Sports en TBWA maken iedereen fan van de cross

Crea / Media

Telenet Cross TBWAToeschouwers kijken naar sport, maar fans die beleven sport. Daarom gaat Play Sports de missie aan om van iedereen échte fans te maken. En aftrappen doen ze met het nieuwe seizoen veldrijden. Want de cross mag dan soms wel als het kleine sportbroertje beschouwd worden, het heeft evenveel in zijn mars als alle andere sporten. En vaak zelfs nog een spatje meer.Plays Sports en TBWA creëerde daarom de eerste sportcampagne gericht aan en specifiek getarged op fans van totaal andere sporten. Met telkens een verrassende vergelijking naar de cross: ‘De cross, da’s zoals voetbal. Maar je hoeft niet tot de rust te wachten voor een pint.’, ‘De cross, da’s zoals Formule 1, maar na een crash rijden ze gewoon verder.’, ‘De cross, da’s zoals tennis. Maar je mag tenminste lawaai maken bij het supporteren.’Print pint TBWA Telenet crossDeze en andere spitse sportinzichten komen tot leven in film, radio, print en online. Zo springt de heroïek van de cross en Formule 1 visueel en grafisch van het tv-scherm en duiken we in de absurde auditieve tenniswereld in radio. De campagne loopt heel het seizoen en er staat ook nog een activatie in de startblokken. Dus deze campagne is eigenlijk net zoals voetbal, het is alvast uitkijken naar de tweede helft.https://www.youtube.com/watch?v=DuSqMw3YY-E


CREDITS
Client : Telenet / Play Sports
Contacts : Nathalie Rahbani, Marilyn Debisschop, Max Fauconnier
Agency : TBWA\BRUSSELS
CD : Jeroen Bostoen
Creation/ Copywriter : Thomas Driesen
Creation/ Art direction : David Maertens, Johan Van Oeckel
Account Team : Jochen De Greef, Allen Marchant
Film Production Company : MAKE
Radio Production Company : MAKE
Post-Production Image & Sound : MAKE
Producer: Lore Desmet
Producer Audio : Raf Debraekeleer
Monteur, Online Editor & Special Effects : Xavier Pouleur
Motion Design : Olivier Verbeke
Audio Monteur : Jan Pollet
Design: Sébastien Bontemps
Print F1 Telenet Cross TBWA