{PODCAST} Peter Ampe over mentaal welzijn en Voices of our Industry

4schools / Media / News / Podcast

In België voelt 1 op de 3 mensen zich slecht in zijn vel. Sterker nog: geestelijke gezondheidsproblemen zijn (wereldwijd) een van de belangrijkste oorzaken van invaliditeit en verminderde levenskwaliteit. Het goede nieuws? Er lijkt de laatste jaren een mentaliteitsshift op gang te zijn gekomen, met ook steeds meer reclamecampagnes rond mentaal welzijn in the picture. Denk maar het fascinerende werk dat FamousGrey recent maakte voor Helan: een campagne die het psychisch leiden van mensen letterlijk zichtbaar maakte, met de hulp van artificiële intelligentie.

In Team Talk Radio duikt PUB-journalisten Marine Dehossay (FR) en Evy Van Ruyskensvelde (NL) de opnamestudio in met bekende of minder bekende reclamemakers. Telkens over een relevant topic, van humor in reclame tot stereotypen in reclame. Dit keer is het een onderwerp dat iedereen aangaat – of toch zou moeten aangaan: mentaal welzijn. Evy gaat daarover in gesprek met Peter Ampe, chief creative officer van FamousGrey en een van de bezielers achter de hierboven genoemde Helan-campagne. Hij heeft het in deze Team Talk Radio over hoe hij de aandacht voor mentaal welzijn zag evolueren, de rol van Cannes Lions en de Belgische Voices of our Industry-studie in dit hele gebeuren en het belang dat hij hecht aan het woord ‘spectrum’.

Beluister deze aflevering hier:

Met dank aan PAN Studio om alweer een uitmuntende productie op poten te zetten.

Ter info: alle resultaten van de Voices of our Industry-studie vindt u hier