Voices of our industry komt terug!

4schools / Communication / News

Bij Creative Belgium geloven ze sterk in creativiteit voor iedereen en daarom zet de vzw zich actief in voor een diverse, inclusieve en gelijke industrie. De ambitie is te bouwen aan een sector waar iedereen het gevoel heeft erbij te horen. Om de evolutie sinds eind 2019 te meten, is Voices of our industry er opnieuw. Het is een in-depth enquête die alles omvat: hoe mensen zich voelen, denken over loon, tot flexibel werken, gelijke kansen, geluk, inclusiviteit, stress en nog veel meer.

"De nulmeting eind 2019 gaf ons al duidelijke en eerlijke inzichten in hoe onze sector het doet. We verzamelden uitgebreide gegevens van reclame- en communicatieprofessionals over hun representatie en ervaring op de werkvloer en brachten de gegevens in kaart om de vooruitgang te kunnen benchmarken," vertelt Isabel Van den Broeck, managing director bij Creative Belgium. "We hebben toen ontdekt dat stress en vrouwelijk leiderschap uitdagingen zijn binnen de industrie. We zagen ook dat de meeste mensen in onze sector gelukkig zijn, een carrière op lange termijn in de sector zien en het gevoel hebben dat hun bedrijf een doel heeft buiten geld verdienen. We zijn benieuwd waar we nu staan. Om de vooruitgang te meten, plannen we om Voices of our industry om de drie jaar te herhalen, te starten bij vandaag."

In 2019 werd het onderzoek afgesloten met 1000 respondenten. Om dit jaar deel te nemen, klikt u op deze link. Marktonderzoeksbureau iVox werkt samen met Creative Belgium om te verzekeren dat alles wat ze vragen vertrouwelijk is. Hier vindt u het rapport van de nulmeting in 2019 inclusief actieplannen en nuttige links om uw bedrijf voor te bereiden op de toekomst.