{Podcast} Team Talk Radio met gamer Twoosie en DVLR DDB: content is cringe!

4schools / Media / News / Podcast

Dat jongeren ultrakritisch zijn over de (merk)content die vandaag verschijnt, is blijkbaar slechts een fabeltje. Merken en bureaus mogen zich dan wel afvragen of hun nieuwste content niet cringe zal overkomen: zolang het leuk en intrigerend blijft, krijgen ze genoeg kansen. Het is een van de insights die u te horen krijgt in een nieuwe Team Talk Radio. In deze aflevering gaat PUB-journaliste Evy in gesprek met Twoosie, content creator en fulltime Twitch partnered streamer, en Fiona Boyle, connections director bij DVLR DDB, over merken die zich wagen aan gaming.

Twoosie kent u misschien nog van RIP Roken, de campagne die DDB (intussen DVLR DDB) in samenwerking met Unlocked en Mapshot creëerde om jongeren de schadelijke effecten van roken aan de ‘gamende’ lijve te laten ondervinden. Een gedurfde maar uiterst slimme keuze van Kom op Tegen Kanker, zo bleek uit de resultaten van de campagne: “Een engagement van gemiddeld 52 minuten... Er zijn veel merken in België die daar jaloers op zouden mogen zijn,” zegt Fiona Boyle, connections director bij het agency. Maar, merken zijn bij deze ook gewaarschuwd: “Je kan niet gewoon reclame maken met gaming. Als we iets uit onderzoek weten, dan is het dat je een experience moet bieden. Jongeren kijken niet naar een billboard op straat, waarom zouden ze dan naar een billboard in een game kijken?”

Meer over deze campagne en over Twoosie zelf als streamer – haar samenwerkingen met merken bijvoorbeeld – ontdekt u in deze Team Talk Radio. Met dank aan PAN Studio.

De volledige lijst van platformen waar u PUB Team Talk Radio op kunt terugvinden:

Credits:

Concept & uitwerking: PUB Magazine, Marine Dehossay & Evy Van Ruyskensvelde
Productie: PAN Studio