U dacht in een wereld vol beelden en schermen te leven, maar in de 21ste eeuw is het, raar maar waar, audio dat de bovenhand neemt. In dit geluidsuniversum waarin de podcast nog relatief onbenoemd is, was de Franse zender Arte Radio pionier in dit fenomeen. « 16 jaar geleden lanceerden we onze webradio, met programma’s zonder uurrooster. Dat formaat hebben we afgeschaft, » legt oprichter Silvain Gire uit.
De revolutie die Arte tot stand bracht komt nu alle spelers ten goede. Recent onderzoek van Médiamétrie toont aan dat de luisteraar van een podcast het luisteren zelden langer dan een week uitstelt, en dat er per 17 downloads 14 beluisterd worden. Dat is gewoon enorm! De luisteraar kiest bewust voor de podcast en zijn betrokkenheid is blijkbaar zeer hoog, omdat deze vorm van communicatie onze mentale geest een zeer warm en aangenaam gevoel bezorgt. Het is me-time, even weg zijn van deze economische wereld.
Lees het volledige artikel over podcasts in PUB Magazine...
PODCASTS, INTIEME LIEFDE
Hoewel podcasts al bijna 15 jaar bestaan, kwamen ze pas enkele maanden geleden écht van de grond. In België vertegenwoordigen ze slechts een nichesegment, maar de voorbeelden uit de Verenigde Staten en Frankrijk voorspellen alvast een groeiend succes. Welkom in een nieuw tijdperk, het tijdperk van geluid…
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]