Politici houden (niet) van Kaaiman

Crea / News

2089_DT_kaaimanboek_440X290_KP_2-1

Naar jaarlijkse traditie bundelt De Tijd de 50 beste Kaaiman-columns waarin journalist Koen Meulenaere politici op de korrel neemt. 'Het jaar van de Kaaiman' is op zaterdag 26 december gratis verkrijgbaar bij De Tijd.

2089_DT_kaaimanboek_440X290_KP_23-1

Om het boekje te promoten lanceren De Tijd en Famous een campagne met in de hoofdrol – verrassend genoeg – enkele van de politici bij wie Koen Meulenaere de afgelopen jaren kwaad bloed heeft gezaaid. De vier krantenadvertenties tonen politici Kris Peeters, Annemie Turtelboom, Siegfried Bracke en Koen Geens met een wel heel sip gezicht. Centrale headline: Tot grote vreugde van bijna al onze lezers: het gratis boekje 'het jaar van de kaaiman 2015.'

2089_DT_kaaimanboek_440X290_KP_24-1

Voor de radiocampagne lijken de politici die in het verleden door Koen Meulenaere op de korrel werden genomen op het eerste zicht toch hun medewerking te verlenen... althans, hun naamgenoten. Het zijn uiteindelijk de cafébaas Chris Peeters (niet Kris Peeters), vijverinstallateur Guy Verhofstadt en Liesbeth Homans (uit Nederland) die maar al te graag hun medewerking verleenden voor de opname van de radiospots ter promotie van ‘Het jaar van de Kaaiman 2015’.
2089_DT_kaaimanboek_440X290_KP_22-1
Van de opnames werden ook filmpjes gemaakt, die verspreid werden via sociale media.



Credits
Client: De Tijd / L’Echo
Client contacts: Frederik Delaplace, Katleen Mertens, Stéphanie Seynaeve
Agency: Famous
CD: Katrien Bottez, Laurent Dochy
Creative Team: Iwein Vandevyver & Tom Jacobs
Project leader: Coppelia de Crane d’Heysselaer
Business Director: Janpieter Mels
Design: Emilie Boudart
Editing: Sven Vanhee
Soundstudio: Cobra
Film Production: 2Frame
Print Post-production: The Pickels