19 augustus 2014. Op die dag zag POM het levenslicht: Addocted NV werd opgericht (en later hernoemd tot POM NV). Ter gelegenheid van hun vijfjarig bestaan stelden ze zichzelf deze ietwat gekke en ongewone vraag: “wat als we de betaaltransacties die via POM plaatsvinden zouden 'weergeven' als geluid ??” Ze deden de test en van het één kwam het ander, met als resultaat een anniversary album met 20 experimentele songs, getiteld The Sound of POM.
De nummers kwamen tot stand via de techniek van sonificatie (het omzetten van data in geluid). Om de transactiedata om te zetten in geluid maakten ze gebruik van de tool TwoTone, een initiatief met steun van Google. Elke track van het album vertegenwoordigt 100 transacties die via POM werden uitgevoerd voor hun klanten. De toonhoogte wordt telkens bepaald door de grootte van het bedrag van de factuur. De campagne werd in-house ontwikkeld.

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]




