19 augustus 2014. Op die dag zag POM het levenslicht: Addocted NV werd opgericht (en later hernoemd tot POM NV). Ter gelegenheid van hun vijfjarig bestaan stelden ze zichzelf deze ietwat gekke en ongewone vraag: “wat als we de betaaltransacties die via POM plaatsvinden zouden 'weergeven' als geluid ??” Ze deden de test en van het één kwam het ander, met als resultaat een anniversary album met 20 experimentele songs, getiteld The Sound of POM.
De nummers kwamen tot stand via de techniek van sonificatie (het omzetten van data in geluid). Om de transactiedata om te zetten in geluid maakten ze gebruik van de tool TwoTone, een initiatief met steun van Google. Elke track van het album vertegenwoordigt 100 transacties die via POM werden uitgevoerd voor hun klanten. De toonhoogte wordt telkens bepaald door de grootte van het bedrag van de factuur. De campagne werd in-house ontwikkeld.
Business Development & Online Community Manager bij TADA
WIE ZIJN WE? TADA is een voortdurend groeiend lerend netwerk, dat bekend staat om […]
Market Intelligence Executive (media research) bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
Expert Business Intelligence bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
CLIENT SERVICES EXECUTIVE (SALES SUPPORT) bij VAR
Over Var Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]