Poolster produceert nieuwe campagne voor Garmin

Crea / News

In The Riel Distance, een mini serie in samenwerking met Garmin, daagt ambassadeur Marten Van Riel drie bekende sporters uit een bepaalde afstand te fietsen, lopen en zwemmen zonder technologische apparaten. Het idee komt van Poolster, het Leuvense management bureau van de olympische triatleet. Het doel van de campagne: aantonen dat sporters niet meer zonder hun technische apparaten kunnen.

De sterkte van producten wordt vaak aangetoond aan de hand van de producten zelf, maar de sterkte van producten kan ook worden aangetoond net zonder die producten. Dat is wat Poolster op het idee van The Riel Distance bracht voor een van Marten Van Riel zijn partners, Garmin.

Recreatieve en professionele sporters hebben het allemaal: een sporthorloge, een fietscomputer, een hartslagmeter,... Die kan je allemaal verbinden met je gsm, waardoor je een duidelijk overzicht krijgt van je resultaten. Maar kunnen sporters nog zonder? Dat test Marten uit door drie bekende sporters uit te dagen een afstand in te schatten, zonder technologische apparaten. Dit wordt gecapteerd op video en is te zien in The Riel Distance, een mini-serie van drie afleveringen.

The Riel Distance zal ook terug te vinden zijn op tal van sportevents. Sympathisanten, voorbijgangers, supporters,... kunnen zelf proberen om blind x aantal kilometer te fietsen en maken op die manier kans op mooie prijzen van Garmin.

 
 
 
 
 
Dit bericht op Instagram bekijken
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Garmin Belux (@garmin_belux)

Credits:

Agency: Poolster
Brand: Garmin
Clients: Laura Beuls, Tom De Schrijver
Strategy: Sören Vandewalle, Bram Vandenbroeck
Creative: Lode Vochten
Producer: Heleen Luyckx
Camera: Cedric Warlop
Camera & editing: Robrecht Paesen
Actors: Marten Van Riel & Philippe Gilbert