Pr-bureaus omarmen social media

FINN_Raf Weverbergh

Communication / Media / News

FINN_Raf Weverbergh

Raf Weverbergh

"In pr draait het om het creëren van vlotte relaties en een goede reputatie in het interne en externe netwerk van een bedrijf of organisatie. Massamedia zijn geschikte kanalen om je stakeholders te bereiken, social media evenzeer. Voor ons bestaat er dus niet zoiets als pr en digitale pr, ze horen samen." Een van de reacties die PUB kreeg in een zoektocht naar de manier waarom pr-bureaus anno 2017 digitale media - en inbegrip van sociale media - omarmen.

Door het snel toegenomen aantal smartphonegebruikers en het onstuitbare belang van social media en instantmessagingplatformen is digitale pr namelijk in een stroomversnelling geraakt. Ook influencers laten zich voor het karretje spannen. Maar leiden alle wegen naar Rome? Wij gingen praten met Raf Weverbergh en Kristien Vermoesen van Finn, Erik Lenaerts van Weber Shandwick en Werner De Smet van Oona.

Meer over pr-bureaus en sociale/digitale media leest in in PUB 4 van jaargang 2017.