Toyota/Lexus is in februari 2020 begonnen met een oefening over zijn operationele model, waarbij gekeken werd naar de samenwerking met en de interactie tussen hun bureaus, naar de afstemming van de werkwijze van deze bureaus op die van de adverteerder en naar de organisatie van hun marketing- en communicatieafdeling en hun ecosysteem. Dat impliceerde het herwegen van alle bestaande relaties met bureaus.
Nu werken Toyota/lexus samen met verschillende bureaus, waarvan Happiness voor Toyota creative, Darwin voor Lexus creative, Pivott voor SoMe Toyota en Lexus, Wavemaker voor media Toyota en Lexus en tot slot AnythingEls voornamelijk voor aftersales en fleetprojecten. Naast deze bureaus zijn er nog een aantal andere relaties op een meer digitale manier en voor ad-hoc projecten. Toyota/Lexus gaat nu de uitdaging aan om alle transversale marcomactiviteiten beter te integreren om efficiënter te werken aan een sterker merk en aan een betere conversie. Samen met een herziening van de interne organisatie willen ze focussen op een sterke samenwerking met hun toekomstig marketingcommunicatiebureau in een echt partnerschap. Transversale 360° integratie, digitalisering en efficiëntie moeten daarbij centraal staan. Pragmatic - een tijdelijke samenwerking van PitchPoint en FMA - helpt Toyota/Lexus in deze oefening.