Een prijs winnen is leuk, die prijs echt mee naar huis nemen is nog leuker. Een award op de kast is ongetwijfeld de natte droom van elke creatief, strateeg of adverteerder die zijn vak au sérieux neemt. Onze redactie sprak met drie geluksvogels uit het jaar 2019. Over de prijzen die zij wonnen en de waarde die ze daaraan hechten.
Nathalie Rahbani, nu head of marketing tv & streaming bij DPG Media, werd Advertiser Personality of the Year in december 2019. Ze werkte toen als director brand, media & communications voor Telenet en Base. De prijs, kortweg APOY, wordt sinds 2002 georganiseerd door PUB en UBA en bekroont adverteerders die als rolmodel kunnen dienen door hun professionaliteit, hun durf en hun bijdrage tot het reclamevak. Het winnen van die titel was voor Nathalie Rahbani “een heel fijne verdienste en een boost voor het team. Team in de brede zin van het woord, het intern team én de bureaus. En naast een mooie bekroning was het natuurlijke de pérfecte reden om samen met collega’s het glas te heffen.” De APOY vindt ze door de jaren een gevestigde waarde geworden, en ook over de organisatie van de award toont Rahbani zich tevreden. “Alles is zeer professioneel verlopen, zowel de jury als de uitreiking. Ik heb van beide momenten geleerd én enorm genoten. En along the way heb ik heel fijne mensen leren kennen. Zo’n award zet wel wat dingen in beweging. Ik stond ervan te kijken hoe dit breed werd opgepikt en het was een verrassing om vanuit verschillende (en soms onverwachte) hoeken felicitaties te krijgen.” Al heeft ze wel één suggestie. “Ze zeggen wel “never change a winning team”, maar 2020 is wel het jaar waarin we ons allemaal hebben moeten heruitvinden, en het jaar waarin we meer dan ooit geleerd hebben dat we samen sterker zijn. 2020 zou ook voor APOY een kantelpunt kunnen betekenen door een evolutie te maken van ‘Advertiser Personality of the Year’ naar ‘Advertising Team of the Year’. Van APOY naar ATOY?”
Geweldige leerschool
Van Nathalie Rahbani gaan we over naar Tomas Sweertvaegher, de strategisch directeur die LDV United in 2017 en in 2019 aan goud hielp op de Effie Awards met twee cases voor Special Olympics. Een verdienste waar Tomas Sweertvaegher erg tevreden mee is, en wel om een duidelijke reden. “Ik win graag awards, ook creatieve, maar Effie steekt er met kop en schouders bovenuit.”
[...] U wil weten waarom Tomas Sweertvaegher zo’n fan is van de Effies? En u bent benieuwd naar wat Isabel Peeters te zeggen heeft over de Creative Belgium Awards? Lees het volledige artikel in PUB nr 4 vanaf pagina 30.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]