De Engelse Premier League heeft een single uitgebracht tegelijk met de kick-off van het voetbalseizoen 2017/2018. De track This Is Premier League is geschreven en geproduceerd door MassiveMusic, als onderdeel van de audio-identiteit die het muziekbureau vorig jaar ontwikkelde voor de rebranding van de Premier League.
De release is een antwoord op de grote vraag naar de muziek van de supporters en voetbalfans van de Premier League. Fans vergaarden en deelden hun eigen versies van opnames van de uitzendingen en zetten deze op social media kanalen, met honderd duizenden hits als gevolg. De fans hebben er ook voor gezorgd dat de track wordt geïntegreerd in de populaire voetbalgame FIFA van EA Sports. Mede hierdoor kon Premier League niet achter blijven en besloot tot een officiële release van de single. De track is gebaseerd op de opkomstmuziek die afgespeeld wordt in de stadions voor elke wedstrijd in de Premier League. De audio-identiteit is geproduceerd in nauwe samenwerking met designbureau DixonBaxi uit Londen. “De single release laat zien hoe een audio identiteit voor een merk op de lange termijn kan werken. Er is zoveel meer dan mogelijk met muziek alleen maar een simpel sound logo – merken kunnen een duidelijke plek claimen in het muziekdomein en daarmee substantiële fans creëren” zegt Paul Reynolds, managing director van MassiveMusic Londen.
De single This Is Premier League is nu te streamen op Spotify.
Credits:
MassiveMusic
Managing Director: Paul Reynolds
Head of Branding: Roscoe Williamson
Producer: Tim Preston
Composer: Mark Adair
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]