Primeur bij Delhaize: donaties via SuperPlus

News / Retail

Vanaf nu kunnen Delhaize-klanten met een SuperPlus-profiel gemakkelijk een donatie geven aan liefdadigheidsorganisaties dankzij hun verzamelde SuperPlus punten. De eerste vereniging waarmee Delhaize samenwerkt om dit project te lanceren is Think Pink, en dit ter gelegenheid van roze oktobermaand, een maand waarin mensen bewust worden gemaakt rond borstkanker.

Delhaize is al 6 jaar een trouwe partner van Think Pink. Een partnerschap dat Delhaize na aan het hart ligt, want dat is ook wat het betekent om mee met ‘t leven te zijn. Tijdens oktober, de maand van de bewustwording rond borstkanker, zal Delhaize het nog gemakkelijker maken om Think Pink te steunen. Via de Superplus app of op delhaize.be zullen Delhaize-klanten hun gespaarde punten niet alleen kunnen inruilen voor kortingen, producten of een waardebon zoals ze dat gewend zijn, maar ze zullen hun punten - en dus het overeenstemmende bedrag - nu ook rechtstreeks kunnen schenken aan Think Pink, de nationale borstkankerorganisatie in België. Een donatie aan Think Pink met de SuperPlus-punten is mogelijk vanaf 28 september, vanaf een minimum van 50 punten en per schijf van 50 punten (50 punten = €0,50). "Wij zijn zeer verheugd dat Delhaize deze actie op touw heeft gezet, want zo kunnen wij de lotgenoten nog meer steunen via de giften die wij ontvangen. Laten we niet vergeten dat borstkanker 1 op 8 vrouwen én meer dan 11.000 mensen in België per jaar treft. We rekenen op jullie inzet! Samen staan we sterker,” benadrukt Heidi Vansevenant, voorzitster van de vzw Think Pink. 

Na deze eerste steunactie zal Delhaize hetzelfde model gebruiken voor andere verenigingen om zoveel mogelijk goede doelen te steunen. En deze steun is meer dan ooit nodig sinds het begin van de gezondheidscrisis.