PROGRAMMATIC ADVERTEREN EN TRANSPARANTIE

Media / News

* PARTNER CONTENT *

Het belang van transparantie in programmatic advertising

Programmatic advertising is een opkomende technologie die de manier waarop adverteerders en adverteerders hun boodschap bij de consument brengen ingrijpend heeft veranderd. Programmatic advertising is volledig geautomatiseerd met algoritmes waarmee adverteerders hun boodschap op de juiste plaats, op het juiste moment en bij de juiste doelgroep kunnen afleveren. Deze automatisering van de media-inkoop in digitale reclame heeft echter ook geleid tot een grotere nood aan transparantie bij adverteerders tijdens het optimaliseren van hun campagnes.

Transparantie is een belangrijk aspect bij programmatic advertising om het vertrouwen te behouden van adverteerders die de doeltreffendheid van hun campagnes willen meten en willen begrijpen waar hun mediabudgetten worden geïnvesteerd. Zonder transparantie in de campagnes bestaat er een reëel risico dat bedrijven investeren in ondoeltreffende of zelfs frauduleuze reclamecampagnes.

Veel adverteerders hebben geen zicht op hun programmatic campagnes: draaien ze op merk veilige omgevingen? Bereiken ze de juiste doelgroep? Worden de mediabudgetten in de juiste kanalen geïnvesteerd? Dit zijn allemaal zaken die het moeilijk maken om de doeltreffendheid van campagnes te meten.

Om de transparantie in programmatic te verbeteren, moeten adverteerders en bureaus samenwerken: adverteerders moeten open en transparant communiceren over hun doelstellingen en verwachtingen, terwijl bureaus duidelijk moeten communiceren over de middelen waarmee zij hun bedrijfsdoelstellingen bereiken. Elementen die moeten worden verduidelijkt zijn: doelgroep, KPI's, budget, advertentie formaten, leveringskanalen en mogelijke beperkingen voor de uitvoering van mediacampagnes.

Om dit te bereiken is het essentieel om de campagnes op te volgen via continue performance tracking , zodat in real time nieuwe strategische acties kunnen worden bepaald om de reclame-uitgaven te optimaliseren en de prestaties te maximaliseren. Van briefing tot prestatiebeoordeling moeten bureaus nauw samenwerken met hun klanten om een geïnformeerde en transparante mediacampagne te kunnen opzetten en optimaliseren.

In deze context is het noodzakelijk adverteerders en media partners te ondersteunen om de uitdagingen en instrumenten van programmatic te begrijpen. Hiervoor is de “Programmatic Academy by Gamned” (PABG) ontworpen als een modulaire opleiding om u vertrouwd te maken met de laatste markttrends, de uitdagingen van programmatic, de verschillende spelers in het ecosysteem te identificeren en uw mediacampagnes effectief te beheren.

Meer informatie? Hier!