Op de grens van een medialandschap in volle evolutie ontsnapt de reclamewereld niet aan de digitalisering. Die breekt met de traditie waarop de inhoud lange tijd verbeeld en uitgespeeld werd. Onder druk van dit nieuwe fenomeen moeten de marktspelers anders met hun vak omgaan. Een schoolvoorbeeld is de opmars van programmatic buying of geprogrammeerde aankoop. Die technologie herdefinieert en versnelt naar alle verwachting de dynamiek van de koop en verkoop van digitale ruimte. Hoe? Ze slaagt erin de opdrachten almaar beter te automatiseren en om met steeds krachtigere gegevens te werken. Tot slot biedt ze nieuwe kansen om campagnes live te sturen en bij te sturen. Op de koop toe dalen de kosten.
Patrick Steinfort preciseert als voorzitter van de vereniging voor digitale en interactieve reclame IAB België: “Het algemene principe van programmatic vereist eerst en vooral een zekere automatisering van de processen om reclame te plaatsen. Maar dat is nog maar het topje van de ijsberg.” Als expert inzake programmatic buying op Beneluxniveau bij Gamned heeft Michel Pigneret zijn eigen uitleg bij deze ontwikkeling. Wilt u zijn mening, naast die van Patrick Steinfort en ook die van Stéphanie Radochitzki (Space) in zijn volledigheid lezen? Lees verder om meer te weten over wat deze specialisten te vertellen hebben over programmatic buying...
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]