PromGifts 2016 profiteert van herpositionering

Promgifts

Marketing / News

PromgiftsDe balans van de vierde editie van PromGifts, de Belgische beurs van promotieproducten en relatiegeschenken - of productmedia - die plaatsvond op 13 en 14 april, is duidelijk positief. De beurs, die een andere positionering heeft gekregen ten opzichte van de vorige jaren, werd met veel enthousiasme onthaald bij bezoekers en exposanten. 2016 was het jaar van verandering voor PromGifts. De beurs, die vroeger samen met de beurs Ondernemen werd georganiseerd, heeft dit jaar een eigen identiteit ontwikkeld. Meer gericht op haar basisactiviteit, namelijk promotieartikelen, bracht PromGifts dit jaar bijna 50 gespecialiseerde exposanten uit de sector samen.

De beurs bood voor het eerst een programma van conferenties voor marketingprofessionals aan. Er was een massale opkomst om de diverse ervaringsdeskundigen op het gebied van product media aan het woord te horen. PromGifts liet de bezoekers dus niet alleen een brede waaier van producten ontdekken, maar ook nieuwe ideeën opdoen om promotieartikelen beter te integreren in hun marketingcampagne.

Uit een enquête is ook gebleken dat de exposanten erg tevreden waren over het evenement. Ze kregen op PromGifts de kans om in contact te komen met een kwalitatieve doelgroep van klanten en konden er nieuwe professionele relaties aanknopen.
Erich Cormann, executive manager van de Belgian Association of Promotional Products (BAPP) en organisator van PromGifts, wil het evenement volgend jaar uiteraard overdoen. Hij legt uit: “Ons doel was heel duidelijk: een kwalitatieve beurs organiseren voor die personen die in hun bedrijf de beslissingnemers zijn op het vlak van de communicatie. Vandaag kan ik bevestigen dat dit doel is bereikt. De positieve lessen van deze ervaring motiveren ons om in dezelfde richting verder te gaan in 2017.”