Propaganda maakt Cera relevanter

Propaganda_CeraScoop_Cover_NL

Budgets / Media / News

 

Propaganda_CeraSelect_Cover_NLCera, met meer dan 400.000 vennoten een van de grootste coöperaties in ons land, lanceerde twee nieuwe relatiemagazines: CeraScoop en CeraSelect. Concept, creatie, vormgeving en productie zijn in handen van Propaganda.

De Cera-coöperatie (samen met haar dochteronderneming KBC Ancora) is een van de kernaandeelhouders van KBC Groep, de belangrijkste Belgische bank-verzekeraar. De 400.000 Cera-vennoten ontvangen twee keer per jaar op hun thuisadres een duopakket magazines. CeraScoop informeert over maatschappelijke projecten die de coöperatie ondersteunt, over de financiële en andere actualiteiten in de coöperatie, CeraSelect bevat een groot en gevarieerd aanbod seizoensvoordelen, -aanbiedingen en -kortingen. Beide magazines verschijnen in een oplage van 200.000 exemplaren en in de drie landstalen.

Propaganda tekende, na een pitch met zes bureaus, voor de volledige restyling die de magazines te beurt viel. Dat heeft geresulteerd in een vernieuwd en versterkt redactioneel concept voor het informatiemagazine, met een nieuwe balans tussen tekst en beeld. Het voordelenmagazine onderging ook een hele metamorfose zodat lezers de aanbiedingen nu overzichtelijker en duidelijker voorgesteld krijgen. Beide magazines tellen voortaan ook meer pagina’s en kenden een formaatwijziging aangepast aan de nieuwe redactionele formule van het magazine. De magazines worden gedrukt op milieuvriendelijk en kwalitatief offset PEFC-papier.

Propaganda_CeraScoop_Cover_NL

Bert Craps, directeur en lid van het managementcomité bij Cera: "In de communicatie met onze vennoten is er een belangrijke rol weggelegd voor de relatiemagazines die we al jaren uitgeven. De visie van Propaganda op hoe deze magazines onze coöperatie kunnen dienen en tegelijk de band met onze vennoten verdiepen en versterken, sprak ons heel erg aan. De vernieuwingsoperatie die we nu hebben doorgevoerd slaat ook goed aan bij de doelgroep, zo blijkt uit de eerste resultaten.”