Prophets zet Cinionic in de schijnwerpers

Crea / News

Prophets Een nieuwe generatie laserprojectoren voor de bioscoop wereldwijd lanceren, hoe begin je eraan? Cinionic riep de hulp in van Prophets. De internationale joint venture brengt met de Barco Series 4 nieuwe technologie naar het cinemapubliek. Een flinke sprong voorwaarts waar een uitgebreide communicatiecampagne bij hoort.

Prophets zette de leap forward van Cinionic in de kijker met een communicatieplatform dat alle diverse dragers omvat: van een nieuw logo, key visuals en baseline voor de Barco Series 4 tot website, brochure, social banners, video, gadgets en event support. Filosofie: a smart step forward. Een vette knipoog naar de gevleugelde woorden van Neil Armstrong na de maanlanding.

De kick-off van de campagne? Een lanceringsevenement op CinemaCon 2019 in Las Vegas. Nieuwsgierigen ontdekten er de Barco Series 4 van dichtbij via onder meer live demonstraties en een AR-experience. Voor wie wilde weten wat de toekomst van de cinema nog brengt, waren er talrijke panelgesprekken en ‘tech talks’ met experts uit de entertainmentindustrie.
Cinionic werd opgericht in 2018 en is een internationale joint venture tussen het Belgische Barco, het Chinese CGS en het Amerikaanse ALPD. Doel: de internationale top van de cinematechnologie verenigen en de industrie naar de toekomst katapulteren. Cinionic ontwikkelt technologie waarmee het bedrijf het publiek vandaag en morgen visueel superieure cinema-ervaringen wil bieden. Meer dan de helft van de cinemazalen wereldwijd maakt gebruik van Cinionic-projectoren.

Credits:
Agency: Prophets
Creative Director: Sam De Win
Copywriter: Christine Mes
Art Director: Paul Joly
Account: Véronique Lemmens, Véronique Beutels, Florent De Deken
Strategy: Tom Willemkens
Designer: Micha Symoens
Motion designer: Dorien Bradt, Pieter Dombret
Desktop publisher: Hervé Pinte
Data analyst: Leen Holsbeek, Menno Bosma, Gert Hauben
Digital team: Fabian Deneux
UX Designer: Joe Smith
Developer: Valentijn Steenhoudt